Agnieszka Zakrzewicz swą dziennikarską pracę rozpoczęła w Radiu Watykańskim. Dziś, mieszkając od 20 lat w Rzymie i pracując jako korespondent zagraniczny dla polskich mediów, opowiada o kulisach Kościoła i Watykanu. W szczególności o tych sprawach, które najbardziej dotykają problemu kobiet w funkcjonowaniu tej instytucji, pedofilii, homoseksualizmu, sekularyzacji współczesnego społeczeństwa oraz przemian Kościoła katolickiego w epoce „postwojtyłowej“. W blogu „W cieniu San Pietro“ znajdziecie wszystko to, o czym otwarcie pisze prasa zagraniczna, a o czym z trudnością przeczytacie w prasie polskiej.

Ukazało się wdanie włoskie "Watykańskiego labiryntu"

Ukazało się wdanie włoskie "Watykańskiego labiryntu"

Kliknij "lubię to" - W cieniu San Pietro fan page na Facebook

środa, 4 maja 2011

45. IKEA – Jesteśmy otwarci dla wszystkich rodzin


Choć beatyfikacja Jana Pawła II była katalizatorem uwagi całego świata, we Włoszech w tygodniu beatyfikacyjnym działy się też inne rzeczy. Polemikę wywołały nowe plakaty sklepów IKEA, przedstawiające dwóch homoseksualistów trzymających się za ręce oraz napis: „Jesteśmy otwarci dla wszystkich rodzin!“, które zawisły w całej Italii.


Do szturmu przystąpił od razu Carlo Giovanardi – podsekretarz w rządzie Berlusconiego od polityki prorodzinnej, który grzesznemu premierowi Włoch załatwia poparcie ultrakonserwatywnych katolików oraz rozgrzeszenie Watykanu w zamian za ustawy prokatolickie. „Mogli napisać jesteśmy otwarci dla wszystkich. Ta reklama jest obraźliwa i w złym guście, a przede wszystkim gwałci konstytucję, w której jest zapisane, że rodzina jest oparta na związku małżeńskim mężczyzny i kobiety. IKEA może reklamować się jak chce, ale myślę, że klienci nie będą zachwyceni taką reklamą.“


Giovanardi nie musiał długo czekać na odpowiedź klientów IKEI, którzy zorganizowali się przez facebook. W piątek 29 kwietnia 2011 r., przed główną rzymską IKEĄ doszło do „wolnego pocałunku“. Ponad sto par homo i hetero (często z małymi dziećmi), które o 15.00 umówiły się przed najsłynniejszym sklepem świata, całowały się przez minutę, a później trzymając się za ręce, weszły do środka. Rozdawano też ulotki zapraszające na Euro Pride 2011, który odbędzie się w Rzymie 11 czerwca br.


„We Włoszech jest pięć milionów homoseksualistów oraz ponad milion rodzin żyjących w związkach partnerskich, z których tylko jedna czwarta to związki jednopłciowe“ – mówiła jedna z uczestniczek akcji, deklarując się jako osoba heteroseksualna. – „Ja żyję w związku partnerskim od wielu lat. Jesteśmy szczęśliwą rodziną i mamy dziecko. Nasze prawa nie są jednak uznawane, bo według standardów katolickich nie jesteśmy rodziną. Chciałam przypomnieć, że we włoskiej konstytucji jest zapisane, że wszyscy obywatele mają równe prawa. Tymczasem milionom ludzi nadal neguje się prawo do życia w rodzinie opartej na miłości i solidarności.“


Nie tylko IKEA otwiera się we Włoszech „dla wszystkich rodzin“. Także sieć sklepów Eataly ogłosiła podobną inicjatywę i wywiesiła plakaty z parami homoseksualnymi, a Park Narodowy Pięciu Ziemi w Ligurii wprowadził „family card“, która honoruje również rodziny homoseksualne, także z dziećmi.


Ciekawe kiedy plakaty IKEI „Jesteśmy otwarci dla wszystkich rodzin“ zawisną w Polsce i jak zareaguje na nie choćby radomski radny Sławomir Adamiec, który akcję Żywej Biblioteki nazwał "promocją homoseksualizmu" i "pretekstem do propagowania dewiacji"?


Agnieszka Zakrzewicz z Rzymu


zobacz też

http://wcieniusanpietro.blogspot.com/2010/11/14-tam-gdzie-geje-wychodza-za-maz.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz